سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه چیز با انفاق کاستی گیرد، جز دانش . [امام علی علیه السلام]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 10:9 عصر

    دانلود آموزش پرورش ماهی قزل آلا,
    دانلود رایگان کسب و کار پرورش ماهی,
    دانلود طرح توجیهی پرورش ماهی گرمابی    پروژه کارآفرینی رایگان پرورش ماهی,

 

 

انچه ما امروزه به عنوان ماهی کوی می شناسیم در ابتدا جز یک ماهی کپور زیتونی رنگ نبوده است. تمامی نژاد های کویی که همکنون در جهان وجود دارند از همان ماهی اولیه به وسیله نژاد گیری انتخابی به وجود امده است. نژاد ها کوی در حال حاظر طیف وسیعی از رنگها (از مشکی تا طلایی) و شکل های فلس و باله را شامل می شود. امیدوارم تا در این سری پست ها بتوانم شما را بیشتر با این نژاد ها اشنا کنم.
نژاد شوا (showa):
این نژاد که بدون شک جزو مشهورترین و محبوب ترین نژاد های کوی در جهان است دارای بدنی با رنگ امیزی مشکی و قرمز و سفید است. رنگ قرمز و مشکی بر روی پشت این ماهی به خوبی گسترده شده و این دو رنگ در یک ضمینه کلی سفید قرار می گیرد. نژاد اسنیک(snake) از نظر رنگ امیزی شباهت زیادی با این نژاد دارد با این تفاوت که الگوی گسترش رنگ مشکی در ان به صورت تکه تکه و تفاوت از نژاد شوا می باشد.





نژاد اسنیک:


نژاد کوهاکو (kohaku) :

این نژاد از لحاظ گسترش رنگ قرمز در ضمینه سفید شبیه به شوا است با این تفاوت که در ان رنگ مشکی دیده نمی شود. این نژاد هم همچون شوا در نزد کوی دوستان بسیار محبوب است.


سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:19 صبح

    دانلود طرح توجیه پرورش ماهی,
    دانلود فیلم استخر پرورش ماهی,
    دانلود رایگان پروژه پرورش ماهی,

 

 

 

 

قزل آلای رنگین کمان یک ماهی با ارزش تجاری و ورزشی می باشد. وزن نرمال قزل آلای رنگین کمان بالغ بین 2 تا 3 کیلو گرم و طول آن تا 120 سانتی متر می رسد. قزل آلای رنگین کمان در بالادست رودخانه ها و در قسمتهای سرد رودخانه و دریا ها زندگی می کنند. همانند دیگر آزاد ماهیان زیستگاه و خوراک تعیین کننده رنگ و شکل طبیعی قزل آلای رنگین کمان می باشند. قزل آلای رنگین کمان دارای واریته های محلی زیادی می باشند که در اکوسیستم های مختلف رودخانه ها توسعه یافته اند. از این واریته ها تعدادی اصلاح شده و پرورش داده شده اند. از اصلاح نژاد قزل آلای رنگین کمان طبیعی واریته های تجاری تولید شده که به طور گسترده ای در مزارع پرورش داده شدند، ویژه گی های ماهی اصلاح شده شامل سریع الرشد بودن، مقاومت در برابر بیماری ها و تولید مثل بهینه در شرایط پرورشی می باشد. جمعیتی از قزل آلای رنگین کمان وحشی در طبیعت در فصل بهار یا پاییز تخم ریزی می کنند. از این جمعیت دو واریته مختلف تجاری پرورش داده می شوند. از لحاظ کیفی مشابه هستند ولی از لحاظ فصل تخم ریزی این دو جمعیت با هم متفاوتند. و این توانایی باعث افزایش ظرفیت تولید قزل آلای پرورشی می شود. در بسیاری از کشورها قزل آلای رنگین کمان زال پرورش داده می شود و اغلب به اشتباه قزل آلای طلایی نام گذاری شده است. این شکل زینتی ماهی بسیار طرف دارد ، حتی اگر به شرایط محیطی و پرورشی بسیار حساس باشد


سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:18 صبح

    دانلود رایگان پرورش ماهی و طیور,
    دانلود رایگان پرورش ماهی pdf,
    دانلود طراحی استخر پرورش ماهی,

 

 


دیواره را باید از دو یا چند صفحه فلزی ساخت تا مقاومت ان زیاد شود و یا اینکه آنها را بصورت شیشه ای یا بتی ساخت.

کف بتونی استخر ها باید به سمت مرکز شیب دار شود تا اب بتواند خارج شود.تانکهایی که در محل نصب ساخته می شوند باید از اطراف به سمت مرکز شیب داشته باشند تا امکان تخلیه و تعویض اب وجود داشته باشد که در این حالت تانک ها خود به خود تمیز می شوند.

شیب باید نسبتا زیاد بوده اما نباید به گونه ای باشد که نتوان روی ان ایستاد.

اختلاف ارتفاع بک به ده بین کناره ها و مرکز تانک،نسبت خوبی است . هر تانک دارای یک لوله ی مجزای تامین اب است که توسط یک دریچه ورود اب از لوله اصلی به لوله مخصوص هر حوضچه کنترل می شود و در قسمت مرکز تانک یک دریچه ی تخلیه مرکزی توری دار وجود دارد.

هر تانک دارای یک لوله ی خروجی مجزا است که هر کدام به لوله ی تخلیه مجزایی متصل می شود.این لوله به مخزنی منتهی می گردد که در ان امکان درجه بندی کردن ماهی ها وجود دارد.محل خروج ماهی ها از مرکز تانک توسط لوله های ایستاده مسدود شده است.هنگامی که تصمیم به تخلیه یک تانک داریم دریچه ی ورود اب به تانک را بسته و اب داخل تانک و نیز ماهی های موجود در ان را با پمپ به داخل مخزن درجه بندی انتقال می دهیم.


سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:18 صبح

    دانلود بازی پرورش ماهی کامل,
    دانلود کتاب الکترونیکی پرورش ماهی,
    دانلود کتاب پرورش ماهی رایگان,

 

 

 

نحوه ساخت کانالهای دراز بتونی پرورش ماهی ( آبراهه ها )

 

این ابراهه ها نسبتا باریکند; عرض انها معمولا بین 2-4 متر و عمق ان بندرت به بیش از 1 متر می رسد.


گاهی اوقات این کانالها با عرض دو برابر ساخته می شوند که یک دیوار تقسیم کننده مرکزی در نظر میگیرند که در وسط واقع شده و به سمت پایین ادامه می یابد.در داخل کانال و در هر دو انتهای ان دهانه هایی وجود دارد که با توری یا دریچه می توان انها را مسدود نمود.

سایر انواع کانال ها شامل مسیر های هم مرکز کانالهای دایره ای و مارپیچی پهن هستند.


سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:18 صبح

    دانلود رایگان فیلم پرورش ماهی,
    دانلود طرح تجاری پرورش ماهی,
    دانلود رایگان طرح پرورش ماهی,

 

 


در سیستم پرورش ماهی در قفس هزینه های عمده عموما به مقدار قابل توجهی کمتر از تولید قزل الای با وزن معادل در سیستم پرورش ماهی در اب جاری است .

برای قفس پرورش ماهی قزل الا 6 متر در 6 متر و به عمق 4 متر می باشد.تراکم ذخیره سازی در این قفس ها برای ماهیان انگشت قد 15-20 کیلوگرم ماهی به اضای هر متر مکعب اب و برای ماهیان پرواری بین 30-40 کیلوگرم ماهی به اضای هر متر مکعب اب است .

در این جا بزرگ ترین ماهی هارا می توان با بالاترین تراکم ذخیره سازی نمود . محل کار گذاری قفس های پرورش ماهی در اب شیرین باید به حد کافی عمیق بوده یا حرکت یا جابه جایی اب در محل طوری باشد که مانع از تجمع مواد دفعی در زیر قفس ها شود تا منجر به تلافات ناشی از الودگی خودبه خودی اب در ماهی های پرورشی نگردد.یافتن محل مناسب برای کار گذاشتن قفس های پرورش ماهی چه در اب شیرین و چه در اب دریا کار اسانی نیست و ضروری است که از نظر تثبیت قفس در اب و همچنین دست رسی به تصحیلاتی که باید در ساحل موجود باشند بررسی دقیق انجام شود و محل مناسب انتخاب گردد .


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ