سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما را حقى است اگر دادند بستانیم و گرنه ترک شتران سوار شویم و برانیم هر چند شبروى به درازا کشد . [ و این از سخنان لطیف و فصیح است و معنى آن این است که اگر حق ما را ندادند ما خوار خواهیم بود چنانکه ردیف شتر سوار بر سرین شتر نشیند ، چون بنده و اسیر و مانند آن . ] [نهج البلاغه]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 10:22 عصر

    دانلود فیلم پرورش ماهی قزل آلا,
    فیلم رایگان پرورش ماهی قزل آلا,
    طرح تجاری پرورش ماهی قزل آلا,
    آموزش پرورش ماهی قزل آلا و آزاد,
    مراحل پرورش ماهی قزل آلا رایگان,
    ضوابط فنی پرورش ماهی قزل آلا,

 

 

 

برای انتخاب محل و نوع استخرهای پرورشی عموما سه مورد در نظر می گیرند :

1.      نوع خاک

2.      نوع آب و محل تامین آن

3.      وضعیت پستی و بلندی زمین ( توپوگرافی )

نوع خاک : همانگونه که قبلا ذکر شد یکی از محاسن پرورش ماهیان گرمابی استفاده از خاک های غیر مستعد جهت کشاورزی است اما در انتخاب نوع خاک مناسب جهت احداث استخر می بایست دقت عمل زیادی به کار برد به طور مثال خاک های سبک به دلیل امکان نشت محیط مناسب برای ساختن استخر نخواهد بود .

جهت تست مقاومت خاک مقداری از آن را برداشته الک می کنیم و پس از ترکیب با آب به صورت گلوله ای در سایه  می گذاریم اگر با فشار انگشت خاک از هم پاشیده شود مناسب و در غیر این صورت مقدار رس آن زیاد می باشد و در صورت استفاده در دیواره استخر ترک برداشته و آب نشت می کند . از طریق لمس خاک بین انگشتان دست نیز می توان به مناسب بودن خاک پی برد و به این صورت که خاک شنی دانه های زبر در بین دو انگشت قابل احساس خواهد بود رس زیاد باعث چسبندگی زیاد خواهد شد پس برای تهیه دیواره باید خاک نه زیاد چسبنده و نه زیاد لیز باشد .

خاک های لومی 40 درصد رس و 40 درصد شن و 20 درصد سیلت دارد از این رو برای ساخت استخر مناسب است.

PH  خاک حتی المقدور باعث خنثی و یا کمی قلیایی باشد در صورتی که PH  آب مورد استفاده اسیدی باشد        می بایست PH  خاک حتما قلیایی باشد هدایت الکتریکی عصاره اشباع خاک باید از 6000 و هدایت الکتریکی خاک از 4000 میکروموس بر سانتیمتر تجاوز نکند . خاک می بایست از لحاظ پتاسیم فسفر و ازت غنی باشد هرچه تراکم این سه عنصر بیشتر باشد نیاز به کودهای شیمیایی کمتر خواهد بود . حتی الامکان از به کاربردن خاک های سولفاته که باعث اسیدی شدن آب می باشد باید خودداری شود .

آب :

معیار بعدی در ساخت استخرهای پرورش ماهی آب مناسب می باشد .

منابع تامین آب به دو دسته منابع رو زمینی و منابع زیر زمینی تقسیم می شود .

منابع رو زمینی شامل رودخانه – نهر – جویبار – هرزآب فصلی و … می باشد . که از لحاظ میزان اکسیژن محلول غنی تر اما از نظر احتمال آلودگی آسیب پذیر می باشند .

منابع زیرزمینی شامل قنات چشمه و چاهها می باشد که از لحاظ مواد غذایی و اکسیژن فقیرتر بوده و جهت بارور نمودن آب به مدت زمان بیشتری نیاز است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ