سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر از خدا چنانکه باید می ترسیدید، به دانشی بی نادانی دست می یافتید و اگر خدا را چنانکه باید می شناختید، با دعایتان کوهها از میان می رفتند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 10:17 عصر

    پرورش و تولید ماهی,
    احداث پرورش ماهی,
    مخازن پرورش ماهی,
    موسسه پرورش ماهی,

 

 

هزاران سال قبل وقتی که بشر توانست باابزار وتجهیزات مبادرت به صید آبزیان از دریاها ومنابع آبهای طبیعی نمود. با رو به کاهش گذاشتن ذخایر این منابع او را وادار به فکر بازسازی این منابع وشناخت شرایط زیست ؛بعضی گونه ها برای امکان فراهم نمودن شرایط مصنوعی تکثیر وپرورش از جمله ماهی قزل آلای رنگین کمان که وطن اصلی آن کالیفرنیای امریکا برای این هدف مناسب تشخیص داده شد.درواقع دهها سال قبل تکثیروپرورش ماهی قزل آلا درجهان شروع شد. 
مقدمه:
هزاران سال قبل وقتی که بشر توانست باابزار وتجهیزات مبادرت به صید آبزیان از دریاهاومنابع آبهای طبیعی نمود. با رو به کاهش گذاشتن ذخایر این منابع او را وادار به فکر بازسازی این منابع وشناخت شرایط زیست ؛بعضی گونه ها برای امکان فراهم نمودن شرایط مصنوعی تکثیر وپرورش از جمله ماهی قزل آلای رنگین کمان که وطن اصلی آن کالیفرنیای امریکا برای این هدف مناسب تشخیص داده شد.درواقع دهها سال قبل تکثیروپرورش ماهی قزل آلا درجهان شروع شد. امادرایران نزدیک به چهاردهه قبل در روستای حصار کرج پرورش ماهی قزل آلا توسط آقای دکتر معتمد با همکاری آقای هس کارشناس دانمارکی شروع شد وامروزه هزاران مرکز کوچک وبزرگ تکثیرو پروش در جاجای کشور فعال بوده ودر راستای امر تولید آن هم ماهی که بعنوان  غذای سلامتی وپیشگیری  کننده بسیاری ازامراض می باشد ؛ لذا اطلاع از نرما تیوهای پرورش کمک  می کند تا تولیدی مطمئنن و محصولی با کیفیت وسالم داشته  باشیم لذا پرورش دهندگان وکارشناسان  باید آخرین نرماتیوهای روز را باتوجه به شرایط پرورش کشورداشته باشند .اینجانب تلاش نمودم بعضی از فاکتورهارا ازمنابع وتجربه عملی که دارم دراین مقاله بیاورم امید آنکه مفید واقع شود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ