سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمیل کسان خود را بگو تا پسین روز پى ورزیدن بزرگیها شوند و شب پى برآوردن نیاز خفته‏ها . چه ، بدان کس که گوش او بانگها را فرا گیرد ، هیچ کس دلى را شاد نکند جز که خدا از آن شادمانى براى وى لطفى آفریند ، و چون بدو مصیبتى رسد آن لطف همانند آبى که سرازیر شود روى به وى نهد ، تا آن مصیبت را از او دور گرداند چنانکه شتر غریبه را از چراگاه دور سازند . [نهج البلاغه]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 10:15 عصر

    فروش مولد ماهی قرمز,
    فروش ماهی قرمز مولد,
    خرید ماهی مولد قرمز,
    مرکز فروش مولد ماهی قرمز,

 

 


بارورشدن مولدین در شرایط های متفاوت زیستی از جمله فاکتورهای فیزیک و شیمیایی و کمیت و کیفیت آب در مزارع مختلف متغیر میباشد و معمولا نرها زودتراز ماده ها بالغ می شوند و بطور متوسط زمان بارور شدن مولدین بین 10000-12000 درجه روز طول می کشد و تجربه نشان داده که این حدود تعریف شده ثابت نبوده و تحت تاثیر سایر فاکتورهای آب بغیر از دما می باشد.

 

درواقع درجه ضرب در روزها پرورش در دمای متوسط آبی است که ماهی در آن نگهداری می شود بعنوان مثال : اگر متوسط دمای آب مزرعه ای 14 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شود تعداد روزهایی که طول مکشد تا بطور متوسط ماهیان مولد آن مزرعه بالغ شوند حدود 786 روز طول می کشد تا بارور شوند.
از علایم باروری مولدین در مراکز تکثیر که در ابتدا نر وماده در یک محل نگهداری می شوند، اما در نزدیکی فصل تکثیر بایستی ماهیان نر و ماده را جداسازی کرد. زیرا در این صورت با حضور ماده ها،نر هر رفتارهای جنسی وتهاجمی از خود نشان خواهند داد و سبب فشار به شکم ماده و خروج تخم ها خواهند شد. از اختصاصات رسیدگی جنسی در ماهیان نر تیره شدن رنگ بدن و فک پایین آنها بشکل قلاب به جلو آمده و بروی فک بالایی می رسد. ورنگ قوس قزحی بدن ماهیان نمایانتر شده و در مولدین ماده نیز قسمت مخرج آنها بر جسته و سرخ رنگ می باشد.
در سالهای اولیه اسپرم ها وتخمک ها ریز تر می باشند. در مراکز تکثیر معمولا یک ماه قبل از تخم کشی ماهیان، مولدهای نر و ماده را از هم جدا ودر حوضچه های مجزا نگهداری می کنند.در زمانی که ممکن است 15-20درصد از ماهیان آماده شده باشند یعنی با فشار کم استحصال تخم و اسپرم از ماهیان شروع می گردد. برای اینکه هیچ گونه صدمه یا ضربه ای به ماهیان مولد وارد نشود،از مواد بیهوش کننده استفاده می شود که یکی از آنها پودر گل میخک می باشد و منسبترین دز پودرگل میخک برای بیهوشی کردن ما هیان مولد قزل آلا ppm 150 میباشد. این ماده از خاصیت هوشبری بالایی برخوردار است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ