سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیش از آن است که به شماره آید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 10:13 عصر

    تحقیق در مورد طرح کارآفرینی پرورش ماهی,
    پرو‍‍زه کارآفرینی در رابطه با پرورش ماهی    پرورش ماهی مولد,
    ماهی مولد,
    خرید ماهی مولد,

 

 

 

فلاورهورن ایندو مالاو از جفتگیری نژاد زد زد و نژاد گلدن مانکی در اندونزی به وجود آمده است. مهمترین ویژگی این نژاد وجود خال های فراوان در سراسر بدن و سر و صورت ماهی است. هد فلاورهورن ایندو مالاو به سمت جلو متمایل است و لب پایینی جلوتر از لب بالایی قرار دارد. همچنین دم ماهی به شکل بادبزن است که این ویزگی نشات گرفته از نژاد کامفا است.

ماهی فلاورهورن از جمله ماهیان هیبرید است. هیبرید به این معنا است که ماهی به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد و در اثر تکثیر گزینشی در آزمایشگاه ها به وجود آمده است. فلاورهورن، هیبرید ماهی پرت و برخی از گونه های سیچلاید ها است. تکثیر گزینشی این ماهی در کشور های آسیایی انجام گرفته است و به همین دلیل فلاورهورن ماهی ای شرقی محسوب می شود. فلاورهورن در کشور چین، یوهان نام گرفته است.

فلاورهورن ماهی قوی ای است و شرایط سخت آب را تحمل می کند. با این وجود، عالی نگه داشتن شرایط آکواریوم اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که شرایط بد آکواریوم بر روی رنگ ماهی و همچنین رشد هد (غده ی بر روی سر ماهی) تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی زیبایی ماهی فلاورهورن، نور و تغذیه است. نور غیر مستقیم خورشید بهترین تاثیر را بر روی رنگ ماهی دارد. در صورت نبود نور طبیعی کافی می توان از یک مهتابی سفید و یک لامپ زرد استفاده نمود.

فلاورهورن ماهی بسیار پرخاشگری است و به همین دلیل نگهداری آن به صورت انفرادی بهترین انتخاب است. آکواریومی با حداقل حجم 140 لیتر با دمای 26 تا 28 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 6.0 تا 7.0 برای ماهی فلاورهورن بهترین شرایط را به وجود می آورد.

تغذیه ی ماهی فلاورهورن دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت این اصول، ماهی فلاورهورن بهترین رشد را خواهد داشت. غذا دادن به ماهی باید در چهار تا پنج وعده در روز و با غذاهای متنوع در طول روز و همچنین مقدار کم در هر وعده انجام شود. استفاده از گوشت میگو و همچنین دل گوسفند به صورت چرخ شده به صورت چند روز در میان به اضافه ی غذاهای خشک مخصوص فلاورهورن بهترین رژیم غذایی برای این ماهی است. غذاهای خشک مرغوب مخصوص فلاورهورن غذاهایی همچون جی بی ال فلاورهورن، هامپی هد، اسپکتروم آمریکایی، هیکاری ژاپنی، تترا لوهان و میگوی خشک هستند. چنین غذاهایی هم در رنگ ماهی و هم در رشد هد ماهی تاثیر خواهند داشت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ