سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به مردم خوش گمان گردد، دوستی آنان رابه دست می آورد . [امام علی علیه السلام]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:16 صبح

    نقشه مزرعه پرورش ماهی,
    خرید مزرعه پرورش ماهی,
    نقشه فنی مزرعه پرورش ماهی,

 

 

 

 

اکسیژن محلول

اکسیژن محلول در آب نیز یکی از عوامل عمده در تکثیر ماهیان سرد آبی است ، زیرا این ماهیان به اکسیژن محلول بیشتری در مقایسه با ماهیان گرم آبی نیاز دارند .میزان اکسیژن محلول در آب با 3 عامل نسبت معکوس دارد :

الف) میزان اکسیژن محلول در آب با در جه حرارت نسبت معکوس دارد.

ب) میزان اکسیژن محلول در آب با شوری و غلظت املاح نسبت معکوس دارد .

ج) میزان اکسیژن محلول در آب با ارتفاع نسبت معکوس دارد.

خلاصه در درجه حرارت آب 15 درجه سانتی گراد و در ارتفاع 1200متر باید 8.5 میلی گرم اکسیژن در لیتر باشد . به یاد داشته باشید که میزان اکسیژن محلول در آب علاوه بر آیتم هایی مثل درجه حرارت آب –سختی و شوری آب-ارتفاع آب  ،با میزان تراکم ماهی ها در استخرها هم باید تناسب داشته باشد. همچنین اکسیژن آب خروجی ترافهای نگهداری تخم و لارو نباید کمتر از 7 میلی گرم در لیتر باشد .

 

 PH یا اسیدیته

اسیدیته بسیاری از آبهای طبیعی بین 6.5 تا 9 متغیر است . به طور کلی می توان گفت اسیدیته آبهای طبیعی و آلوده نشده در حد خنثی قرار دارد . توجه داشته باشید که آبهای اسیدی غیر آلوده از بستر سنگهای آذرین عبور کرده و آبهای قلیایی غیر آلوده حاصل عبور آب از روی تشکیلات آهکی است .در حال حاظر در بسیاری از کشورها ،اسیدی و قلیایی شدن آبها در نتیجه آلودگیهایی است که به محیط های آبی عموما رودخانه ها و دریاچه ها وارد می شود .

خلاصه PH یا اسیدیته آب برای ÷رورش ماهی قزل آلا باید بین 6.5 تا 8.5 باشد.

 

 شوری آب

حداکثر شوری مجاز در مراکز پرورش ماهی باید کمتر از 15گرم در لیتر باشد . اگر چه تکثیر ماهی قزل آلا در آبهای شیرین انجام می شود ولی باید حتما از نمک استفاده شود تا اولا متابولیسم و رشد ماهی تنظیم شود و دوما نمک به عنوان ماده ای زدعفونی کننده موجب کاهش قارچها و انگلها و باکتریها در استخرها و محیط پرورش می شود.

 

 کدورت آب

کدورت و تیرگی آب از عوامل نامطلوب در تکثیر ماهی قزل آلا می باشد . به طور کلی آب استخرهای پرورش ماهی باید زلال باشد و شفایت تا کف استخر تامین باشد . عامل اصلی ایجاد کدورت در مراکز تکثیر ماهی قزل آلا که از منابع آبی رودخانها استفاده می کنند ، گل و لای و ذرات رس است . در حالتهای سیلابی شدن رودخانه ها مقدار ذرات معلق به 20 گرم در لیتر می رسد و این برای ماهیان کشنده و باعث بروز بیماری های ثانویه و رشد قارچها و باکتریها است .
خلاصه میزان ذرات معلق برای محیط های تکثیر پرورش ماهی قزل آلا باید کمتر از 15 میلی گرم در لیتر و برای انکوباسیون تخم ها و بچه های ها باید کمتر از 5میلی گرم در لیتر باشد .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ