سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکیو زبان راست و دل صاف و عفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:13 صبح

پرورش شیر ماهی,
مشاور پرورش ماهی,
هواده پرورش ماهی,

 

 

کیفیت محصول نهایی تحت تأثیر روش صید قرار دارد. روش صید نامناسب نظیر برداشت تعداد زیادی ماهی در یک وهله، نه تنها موجب صدمات مکانیکی به ماهی می شود بلکه باعث بروز استرس شده و نهایتاً پس از مرگ ماهی، مراحل بعدی عمل­آوری را با اشکال مواجه خواهد ساخت. در بسیاری از کشورها، مصرف کنندگان علاقه دارند که ماهی زنده خریداری کنند.

این طریق عرضه، کیفیت بالای محصول را تضمین می کند. در این شیوه مصرف کننده پس از خرید ماهی زنده را در آشپزخانه خود عمل آوری می کند. در بعضی از موارد، حتی فروشنده نیز می تواند ماهی را عمل آوری نماید (فیله کردن).

در بعضی از رستورانها، مشتریان می توانند ماهی دلخواه خود را از آکواریومهایی که در رستوران نصب شده است انتخاب کرده و در محل، طبخ و مصرف کنند. بنابراین سنت ها، کیفیت و قیمت حاصله از عوامل تأثیرگذار در حمل و نقل ماهی بوده و به نوبه خود مراحل اولیه عمل آوری ماهی تازه نظیر قزل آلا می باشند. تولیدکنندگان باید به خاطر بسپارند که همه ماهیان، برای حمل به صورت زنده مناسب نیستند. بنابراین پس از صید، ماهیانی باید برای حمل و نقل و فروش انتخاب شوند که در وضعیت خوبی بوده، صدمه ندیده و سلامت باشند. ماهیان ابتدا در آبی با کیفیت بالا و مناسب قرار داده می شوند تا از استرس آنها کاسته شده و مقدار متابولیسم آنها به حداقل برسد و همچنین در این مدت باقیمانده مواد غذایی داخل دستگاه گوارش ماهی هضم و جذب و دفع شود و نیاز ماهی به اکسیژن به حداقل برسد. در طی مراحل آماده سازی، ماهی تغذیه نمی کند که خود متعاقباً باعث افول فعالیتهای متابولیکی و بالطبع محدود کردن ترشح آمونیاک و دی اکسیدکربن می شود. در آماده سازی با مدت زمان کوتاه برای 20 تا 25 کیلو قزل آلا یک متر مکعب آب کافی است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ