سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]

عکس پرورش ماهی کلیک کنید


پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


نقشه استخر پرورش ماهی کلیک کنید


طرح پرورش ماهی قزل آلا کلیک کنید


انواع جیره برای ماهی قزل آلا کلیک کنید


آموزش پرورش ماهی کلیک کنید


نحوه ساخت استخر پرورش ماهی کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید


آموزش پرورش و تکثیر ماهی قزل آلا اینجا کلیک کنید

 
سه شنبه 94 فروردین 25 , ساعت 10:13 صبح

فیلم پرورش ماهی,
دانلود پرورش ماهی,
توری پرورش ماهی,

 

 

پروتئین ها،چربی ها و کربوهیدرات های موجود در غذا پس از اینکه از طریق دهان و مری و سپس از طریق معده مراحل هضم غذا را پشت سر گذاشتند برای جذب به روده منتقل می شوند . در روده علاوه بر آنزیم های معده که با غذای تقریبا هضم شده ،مخلوط است صفرا وترشحات لوزالمعده (آنزیم های لوزالمعده) نیز روی غذا اضافه می شود .

در این فرآیند ،ترشحات صفراوی اسیدیته غذا را کاهش داده و PH محیط را به حدود 7-8 می رساند. اکنون محیط مناسبی برای فعالیت آنزیم های گوارشی لوزالمعده برای هضم غذا فراهم آمده و غذا به ملکول های کوچک و قابل جذب تبدیل شده است .

پروتئین ها در این فرآیند توسط آنزیم پپسین به قطعات کوچکتری به نام پلی پپتید تبدیل می شود و پلی پپتید در روده توسط تریپسین و کیموتریپسین و کیموتریپسین به پپتیدها تبدیل می شوند . و بالاخره ،کربوکسی پپتیدازهای لوزالمعده و سپس روده ، آنها را به پپتیدهای ساده و اسیدهای آمینه قابل جذب تبدیل می نماید که به صورت انتقال فعال از طریق دیواره روده به داخل خون جذب می گردد .همچنین چربی ها توسط لیپازها از آنزیم ها یا استراز می باشند که تری گلیسیریدها ،فسففولیپیدها و استردهای موجی شکل را هیدرولیز نموده و پیوندهای استری آن را از هم جدا می سازند . گر چه غعالیت لیپازها در قسمت های مختلف گوارش ماهی ملاحظه شده است لیکن بزرگترین منبع ترشح آن ها لوزالمعده است .

در فرآیند هضم کربوهیدرات ها قابل ذکر است که آنزیم آمیلاز مترشحه از لوزالمعده بر پلی ساکاریدها و اولیگوساکاریدها اثر نموده و آن ها را به قندهای پنج کربنی و شش کربنی تبدیل می نماید . پلی ساکاریدهایی نظیر سلولز به مقدار بسیار ناچیزی در ماهی هضم و جذب می گردد ولی وجود آنزیم بسیار فعال کیتیناز در لوله گوارش بعضی از گونه های ماهیان نشانگر آن است که این آنزیم کیتین را به قند تبدیل می نماید .جذب قندهای ساده هضم شده در بخش قدامی روده و با مکانیزم انتقال فعال صورت می گیرد . همچنین انتقال و جذب قندها به درجه حرارت بستگی دارد و در دمای پایین به کندی انجام می شود. برای پرورش دهندگان ماهی از نقطه نظر برنامه ریزی صحیح تغذیه  ، سرعت هضم  و جذب مواد غذایی مختلف و دفع مواد زاید حاصل از متابولیسم و تاثیر عوامل محیطی بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است . عوامل مهم در سرعت هضم غذا به قرار زیر هستند :

 

  • درجه حرارت آب

هر چه دمای آب بیشتر می شود سرعت هضم و جذب غذا نیز افزایش می یابد .در جدول ذیل ارتباط درجه حرارت آب با مدت زمان تخلیه مواد دفعی به ساعت مشخص شده است :

درجه حرارت (سانتیگراد)

مدت زمان تخلیه مواد دفعی (ساعت)

8

49-51

11

46

13.5

35

15

40

18

30



لیست کل یادداشت های این وبلاگ